tisdag 12 juni 2007

Förra gången jag bodde i Lund blev jag stoppad av polisen för att jag körde förbi en stop-skylt utan att stanna. Det blev böter, på min födelsedag dessutom. För övrigt har jag inte betalat några böter till polisen, även om jag borde ha gjort det ;-)

Jo förresten, nu när jag bor i Lund igen har jag visst betalat böter, för att jag körde utan lyse och då hade ändå Sydis skrivit om att de skulle ha kontroller...

Jag kan starta en fond för ett gott ändamål för mig att betala till när jag gör något som jag borde betala böter för? Som svärburken här hemma ungefär. En femma för en svordom för vuxna och en krona för barnen. Pengarna ska vi festa upp på glasskaféet och även om det är gott är det kanske inte vad som avses med gott ändamål. Jag får fundera på den där fonden.

Än så länge är det bötesfritt att cykla utan hjälm när man är över 15 år, nästan vuxen alltså. Men hur vuxet är det att tro att det är gratis att cykla utan hjälm?

Inga kommentarer: