onsdag 19 september 2007

Nog för att jag har mycket energi och lätt för att hitta kontaktvägar och dra i tåtar osv. Men om mitt barn försvann, skulle jag då orka dra igång en motsvarande kampanj som försvunna Madeleines föräldrar har gjort? De är inte ens mediamänniskor. Eller just därför? Men har uppenbarligen rätt kompisar och kontakter. Nu har de skaffat sig en presstalesman också. Finns det ingen hejd på deras kampanjande? Eller är det jag som inte förstår vad man kan få sig själv till i en sådan förfärlig situation som att ens barn försvinner? Eller är det dimridåer? Jag vet inte, så klart, om de är inblandade i dotterns försvinnande eller inte, och för min del blir det varken sämre eller bättre - flickan är antagligen borta för gott. Men jag vet att jag är trött på den ständiga och framförallt oproportionerliga mediabevakningen kring försvunna Madeleine.

Inga kommentarer: