tisdag 2 oktober 2007

Inspiration

Var kommer inspiration ifrån? Varifrån kommer energi? Hur blir man glad? Vanliga frågor utan svar?

Jag vet hur det känns i min kropp när jag får inspiration och är glad och har mycket energi. Det är pirrighet, visioner utan gränser, jag-tar-hela-världen-vare-sig-den-vill-det-eller-inte, stark dådkraft, leende, styrka, snurrighet men med fokus. (Nu har jag ofta mycket energi så är jag då ständigt påverkad?!)

Jag tror att man bara själv vet hur det känns och det är inte lika för någon annan. Men man kan skapa goda förutsättningar för att finna energi och glädje och inspiration om man äter rimligt okej, håller sig i form fysiskt - på en träningsnivå som man själv gillar, sover ordentligt, kramas, och ler mot andra. Det frigörs hormoner när jag ler och när jag ler mot dig frigörs det hormoner i dig när du ler tillbaka. Sen flyger hormonerna runt och sprider inspiration!

Inga kommentarer: