tisdag 18 december 2007

Julbalans?

Idag var jag på stan och köpte en tomtedress till sonen, som fortfarande vill ha sådan på jul! Det var mycket folk på stan och alla hade påsar med klappar i händerna. Nå, inte alla. En del vinglade eller satt på parkbänkar och småhojtade. Spriten i kroppen kanske gör att de inte fryser? Som härommorgonen, hade de hunnit få i sig tillräckligt med sprit för att inte frysa? Vad är det för samhälle när så många av oss planerar överdådigt för jul och andra har en parkbänk att gå till?

Jag har försökt att ge bort frukt till en som tiggde pengar för det var vad jag på mig den gången men det verkade personen inte vilja ha. Då visste jag inte vad jag skulle göra. Ibland undrar jag om det är lika bra att ge sprit på direkten, för värmens skull då?

Inga kommentarer: