onsdag 12 december 2007

Köp en kram?

Röda korset är bra. Jag har stöttat dem några gånger. Mormor stickade och bakade kakor. Jag har funderat på att engagera mig som pensionärsbesökare.

Så kom detta med kramarna. Krama en kändis. Skänk en slant genom att köpa en kändis. Köp en kram.

Att kramas är intimt. En del människor tycker att det är jätteintimt. En del kopplar samman kramar med integritet. En del vill inte gärna krama ens en god vän.

Jag gillar att kramas. Gärna. Mycket. Ofta. Dem jag tycker om, vill vara nära, visa vänskap och ömhet, kärlek. Men jag skulle aldrig få för mig att köpa en kram. Intim med en främmande människa?

Vad är det för fel på att lägga en slant i en bössa som någon håller fram? Eller sätta in ett rejält belopp på ett konto? Eller vara aktiv i föreningen?

Vad blir nästa smarta marknadsföringsdrag? (För det är smart, jag bloggar ju om Röda korset just nu ;-)) Lika bra att drämma till med ett ligg?

PS. Titta vad jag hittade:
http://sydsvenskan.se/kultur/annheberlein/article286099.ece

Inga kommentarer: