torsdag 28 februari 2008

Hundmat i vitlökspressen

Får jag krossa den här sa sonen och pekade på en hundgodis och vitlökspressen. Var jag trist när jag sa nej?

Om energi. Hur det är att vara hög på sig själv. Endorfinerna rusar och sprutar runt i kroppen... Ofta är det små saker som gör det. Som den sympatiska damen på Ica igår som småpratade lite och när vi skildes åt såg vi varann i ögonen och tillönskade varandra en vilsam kväll och ett gott liv. Fastän det blåste var det så lätt, så lätt att cykla hem med kassarna! Det kan vara sådana änglar som gör skillnad länge. Jag minns möten med människor för många många år sedan som fått betydelse utan att jag idag skulle ha en aning om vem personen är. Eller någon som flörtar i busskön eller den som håller upp dörren eller någon som har lagt upp en tappad vante på ett elskåp. Tack ängel!

Inga kommentarer: