tisdag 4 mars 2008

Gammal

Förr i tiden fanns det inte mjölk, eller hur mamma? Nja inte på tetrapak i alla fall men annars är väl mjölk en gammal produkt. Så det är därför du äter din gröt utan mjölk, mamma? Jag förstod det som att jag skulle ha vant mig på den gamla tiden..!

Friluftstips:
I ryggsäcken är det bra att ha en chokladkaka, om det börjar blåsa t ex. Uppiggningsmedel behövs! Ha alltid en chokladbit kvar när du kommer ner från fjället/skidbacken/hem från skogsturen. Då vet du att du hade klarat en försening.

Präktiga tipset:
När jag gör köttfärssås gör jag en stor sats på 2 kg köttfärs. Så fryser jag in middagsportioner och kan laga till en ljuvlig köttfärssås med pasta och broccoli och sallad på nolltid åtminstone tio gånger.
Marinerad mat är gott och jag brukar lägga marinaden kvällen före så att jag i veckorna snabbt kan få till välsmakande mat.

Himla klämkäckt blev detta inlägg. Nåja, det kommer fler chanser.

Inga kommentarer: