måndag 21 april 2008

Uteservering

Satt med näsan i solen och drack en afterworköl med en väninna idag. När jag kom hem såg jag att jag minsann fått en liten bränna på näsan, kinderna och pannan! Gött mos!

Var förresten i Furulund idag, inte något hotspot precis men visst gulligt för det. Jag frågade efter vägen till Bantorget och kvinnan med barnvagnen (den enda person jag såg på gatorna, förutom en cyklist samt en pickup-chaufför) svarade att men ligger inte det i Lund? Jodå, som jag sa. Hur ska man tolka detta? För det finns något humoristiskt i svaret. I Furulund är man inte i tanken? Kan man fråga efter något i Furulund, kan man vilja leta efter något här? Lund - alla bantorgs metropol? Jag vet inte, jag blev glad av henne i alla fall.

PS. Jag hittade till slut till det furulundska bantorget.

Inga kommentarer: