fredag 22 augusti 2008

Dåligt samvete

Om någon är dum och du är dum tillbaka får du mindre dåligt samvete av den dumma handlingen bara för att den vara "rättfärdigad"?

Jag får det inte att funka i alla fall. Usch, men vid närmare eftertanke betyder det att mitt överjag funkar! :-) Se, så blev det något positivt. Tänk, att det går i de flesta fall.

PS. Men jag har inte glömt bort det dåliga samvetet, ser bara vad jag har för glädje av det.

PS2. Och ibland är det inte lönt att förklara. Det kan innebära att den andra plötsligt tror att den har rätt, och så behöver det ju inte vara bara för att man har dåligt samvete. Fan, vad kommunikation är komplicerat.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det kanske inte rättfärdigar mitt handlande men det känns skönare för stunden.
Med vissa personer känns det som att vi inte talar samma språk fast vi talar svenska båda två. Hur jag än försöker så kan jag inte få den andra att förstå mitt synsätt. Och jag har inga problem med att förstå den andre.
Kommunikation är underbar även när den ej fungerar.
Mvh Tokvilse