måndag 29 september 2008

Etablerad blodgivare

står det på en t-shirt som jag numera är ägare till. Den är inte särskilt snygg och dessutom alldeles för stor. Inte ens nattskjorta kan jag ha den till eftersom jag inte använder det. Framåt vintern kanske jag kan ha den under morgonrocken?

Men det var tusan vad hon stack, det svartnade för ögonen. Okej, jag är jättesjåpig vad det gäller sprutor men det gjorde verkligen ont. Och blåmärke har jag också fått. Men okej då, det är väl för en god sak. Och ja, jag känner mig som en skurk när jag tar emot en blodgivarcheck istället för vad det nu är för organisation man kan donera en slant till. Men jag brukar själv bli glad över en liten blomma eller vad det nu kan bli av slanten, och det är väl en god sak det också?!

Förresten, nu är det "bevisat" - nu är det andra gången jag tränar samma dag som jag lämnat blod och mått yrt och pyrt under passet. Egentligen vet jag att det inte finns något samband men det är så trist att må illa och inte orka lyfta stång eller hoppa som vanligt.

Inga kommentarer: