torsdag 2 oktober 2008

Jag städar svart

Städa är tråkigt. Städning tar aldrig slut. Städning kan inte göras en gång för alla.

Så då tänker jag att jag städar svart när jag städar. Lite beroende på var jag städar för stunden varierar timpengen. Damning, kanske en 70-lapp i timmen. Dammsugning, lite mer. Knäskurning, en hundring månne. Badrummet gör jag inte under 150 i timmen.

Jag förstår att det är självbedrägeri men när inte mycket hög musik på stereon hjälpte och sen inte ett par glas rödvin fick jag finna nya stimulansåtgärder. Nästa steg kanske är att ha kontanter hemma som jag kan lägga fram innan jag börjar för att sedan njutningsfullt ta emot efter utfört arbete.

Och vips, städa är ju riktigt roligt!

PS. Hej skatteverket! Det är bara på låtsas. DS.

Blogg Kåseri

Inga kommentarer: