lördag 1 november 2008

Energirådgivare

Jag har funderat på om det fortfarande finns energirådgivare anställda i kommunen? Förr fanns det personer anställda som kunde komma med bra tips på energibesparande åtgärder.

Visst, ett första steg är förstås att få på tätning på alla fönster. Det är enorm skillnad på de rum med isolering, och de utan... När gardinen nästan står ut från fönstret är det inte tillräckligt tätat.

Och så löste jag en shoppingsituation elegant idag: en trevlig stickad tröja kunde bli min av hälsoskäl. För att frysa är väl inte nyttigt? Väl hemma kom jag på att tröjan också kan bli klänning. Det är miljöbesparande att köpa multifunktionella kläder. Kallt om knäna - javisst. Men det får gå. Och då kan jag använda mina multifunktionella svarta stövlar med höga klackar!

Inga kommentarer: