tisdag 16 december 2008

Centrifugerad!

Vid halvsex vaknade jag. Av? Tjugo över sex stötte Jensen till min säng. Fast så var det inte, han var ju inte ens hos mig. Så fortsatte sängen att skaka och så satte centrifugen igång. Flygplan, explosion, jordskalv? Ja, det måste ju vara ett jordskalv men det kan det ju inte vara. Det händer väl inte i Sverge. Rutorna skallrade och det rasslade i lägenheten. Så slutade centrifugen och sängen vibrerade för att avta helt. Hjärtklappning. Håller jag på att bli tokig? Ringde till grannen som bekräftade att det skakade därnere också. Puh. Fåglarna kvittrade fastän det var mörkt ute. Sms:ade till Malmö, jodå det hade skakat där också. Inte lokalt Lund alltså. Läste senare Sydis... Skönt att få det bekräftat. Vilken morgon!

Passade på att börja dricka kaffe. Fast det var inte så gott ändå. Men vad är en "detox" mot ett jordskalv?! ;-) Så har jag varit med om detta också. Jag föredrar dock innerligt min vanliga väckarklocka!

Inga kommentarer: