tisdag 2 december 2008

DETOX

Skulle förklara för pojkarna igår vad det är jag håller på med just nu. Detox betyder avgiftning och det låter som något med alkohol eller droger. Eftersom de vet vad jag arbetar med blev det hela lite komplicerat. Och på frågan om det var bantning var det ju inte heller rätt.

Utrensning, upprensning, städning? Återhämtning, nystart? Fräsch.

Igår bakade jag ett skållat bröd och i köket pyser en surdeg. Och bönorna kokar sakta på plattan. I skåpet finns nya sorter örtte, blåbär och nypon och det är goda. Skalade morötter ligger i påsen - bara att hugga.

Imorse åt jag två skivor av det nybakade och en skiva melon och en kopp te.

Huvudvärk har jag, kanske för att jag inte dricker kaffe. Strax ska jag ut och röra på mig och hunden innan jag ska börja jobba.

Till lunch blir det kokt broccoli med kokt broccoli med därtill hörande broccoli. Kokas ett par minuter i mikron. Serveras med olja och vinäger! Supergott!

Inga kommentarer: