söndag 7 december 2008

Grovbröd. Fin jacka! 2 advent

Helgens alla gäster har fått tugga på mitt senaste experiment, grovbrödet med finska ursprunget. Jag kommer inte att baka just det receptet igen. Det var väl inget fel på det men heller inte så spännande. Som ena sonen sa, man måste ha lite starkt pålägg men då funkar det ganska bra. Lojalt!

I förmiddags när en kompis skulle gå efter brunchen tittade han bland jackorna i hallen och sa åh vilken väldigt snygg jacka! Vems är det? Jag tittade noga på den och kände inte igen den. Men det är ju din, kom jag fram till! Det är vad man kan kalla lyckad shopping. Han hade precis köpt jackan!

Brunchen var god men så som jag känner smaker nu. Inte bara bra om man så säger. Matkontot kommer att stiga i höjden med de förfinade lökarna...

Och så tog jag äntligen fram ljusstaken. Den med kastanjerna och de röda hjärtana. Vi fick elda på förra helgens någon centimeter och så kunde vi tända på tvåan. Fint var det!

Inga kommentarer: