lördag 13 december 2008

Nedtrappning inför jul

Det går fort ibland. Ja, eller oftast. :-) Att avsluta detoxen ett par dagar före jul verkar inte så genomtänkt. Så jag började äta yoghurt igår. Gott var det. Och ska börja äta ägg imorgon eller på måndag. Men sen är det kaffet, jag vet inte om jag längtar efter det. Mer än att det är väldigt socialt och att det dricks kaffe i tid och otid överallt.

Nå, jag har "detoxat" i två veckor snart. Fånigt ord för något nyttigt och sunt och jag känner mig lite lättare. Köpte dinkel idag, det ska bli spännande att baka med det. Imorgon blir det en ny sats av det fantastiska skållade sesambrödet.

Kanske är det en bra tumregel för mig, att i mindre utsträckning äta sådant som är raffinerat. Jo, det vita sockret försvann för länge sedan. Men det är ju på alla andra ställen än hemma det blir bekymrigt. (Vilket ord det blev - bekymrigt!) Nåväl, det är ändå hemma man äter oftast.

Glad Lucia!

Inga kommentarer: