lördag 24 januari 2009

Min manliga sida

tar sig uttryck idag! Jag har ont i huvudet och det killar i halsen och jag känner mig hängig och ja, det är såå synd om mig. Jag behöver massor av förståelse och medkänsla och som jag lider.

Är det så att män blir "sjukare" än kvinnor? Jag vet inte om. Kanske är det vad man jämför med, alltså utgångsvärdet, som ger utslag? Och självskattningsskalor är alltid just subjektiva.

Hunden kom upp med tidningen till mig och ena sonen har varit uppe och spontanstädat rummet: "jag tror jag ska ta och städa lite". Hur förklarar man det? Att hunden kan öppna dörren själv respektive att sonen hade tråkigt och då kan städning framstå som lockande? Där kom alltså belöningen för att jag anser att barnen ska ha tråkigt emellanåt!

Uttråkad är jag av att inte kunna träna idag och heller inte skulla läsa idag. Det är nog bra för mig med denna dag. Dock blir det mycket energi att kanalisera imorgon...

Inga kommentarer: