lördag 31 januari 2009

Rus, bus, guld, gröna skogar - och tentadags

Japp. Som en dynamitstinn pepparburk landade hemtentan i mina händer... Så var det dags igen. Det var ju det här som...

Efter ett dygn insåg jag att jomen jag kan ju läsa, skriva och har förstått uppgiften. Tror jag. :-) Nu är det lite transpirationsmetod som ska till. Och så är det ju igen så roligt med skrivprocessen: vrida vända backa peta rota, skriva lite, stödord, tankeuppkast. Till slut blir det den där sammanhängande texten. Wow, tänk vad fingrarna födde fram vid tangentbordet. Fränt!

Nu vidtar ett par timmars arbete. Men det är jag värd efter dagens drönarliv på Stortorget, med favoritservitris, och därefter sömntur på soffan samt därpå matlagning och högläsning och glass och sååå mysiga godnattkramar!

Inga kommentarer: