fredag 17 juli 2009

Paris

Jaha. Det blev inte Pariswow. Okej, det är roligt att ha varit där. Jag är glad att jag sett staden och en del sevärdheter och pratat med några parisare. Och så. Men nej, jag är inte förälskad. Paris är som en hype på sig själv. På något som varit. Vad bidrar Paris egentligen med? Vad nytt? Gamla meriter som är 50-100 år gamla. Syndens näste? Förälskade par som åker till Paris? Det är till Paris man åker med sin älskarinna? Eiffeltornet är fint men väldigt högt och har stått där länge redan. Triumfbågen likaså. Sorbonnekvarteren var ungefär som Lund. Utsikten från Sacre Coeur (hur stavas det egentligen? Men jag vet hur man ska säga det i alla fall.:-)) var mäktig men vad platt Paris är! Och så kafélivet då: jo, men det finns ju överallt numera. Och läser gör jag bäst antingen vid mitt skrivbord eller i soffan.

Summa: det är bra att se Paris och det är en del av allmänbildningen och många älskar staden och jag lämnar med varm hand staden åt dem att ta i sin ägo. Själv reser jag mot fler resmål. Glad semester!

Inga kommentarer: