torsdag 15 oktober 2009

Antiknorr

Jag antiknorrade mig idag. Vaccinerade mig mot A(H1N1) om någon mot förmodan missade den lustiga poängen.

Så nu är jag förkyld i armen! Har som träningsvärk i vänster arm men annars är det bara bra just nu. Eftersom pojkarna ska vaccineras nästa vecka vill jag inte säga för mycket om det men så studerade vi plåstret och om det syntes något - och är det ändå inte en liten blodprick mamma? - och jo, lite ont gör det men det är inte så farligt. Och så sa jag att om man skulle kunna jämställa ett insjuknande med att ha motsvarande träningsvärksont i hela kroppen (ända upp i öronsnibbarna och ner i tårna) så är det inte så farligt att ha lite ont i armen. Kanske blir det lättare då.

Men hur kunde vaccinet ta slut? Det var ju beställt 18 miljoner doser? Nu hänger jag inte med riktigt.
Det blir sjukvårdspersonal, gravida och 3-5-åringar som får ta hand om Sverige när alla andra blir sjuka då? ;-)
Nej, det är väl bara försenat men den viktiga poängen här är den galet galna rapporteringen kring svininfluensan. Det är bara för rörigt.

Inga kommentarer: