söndag 18 oktober 2009

Rosa oktober

Det blir mycket rosa nu. Jag som egentligen inte är någon rosa person. Trodde jag. Tydligen är jag det.

Mitt läppglans har varit rosa i flera år. Köpte en rosa fleecetröja häromveckan. Rosa foder på höstjackan jag köpte för några år sedan. Ett block med rosa postitnotisar. Lila och rosa pennfack - fast det fick jag av grannen. Å andra sidan tyckte hon att jag passade med just rosa. :-)

Till och med utskriften blev rosa. I den moderna versionen av word skrivs rubrikerna med blått och eftersom den blå färgen är slut i min skrivare blev rubriken rosa. På en inlämningsuppgift... Tur att det är oktober och därmed rosa en så politiskt korrekt färg!

Hörde förresten att det inte finns något forskningsstöd för att undersöka brösten varje månad. Att det bara skapar oro och ångest. Men om man som jag då inte undersöker brösten varje månad - och har ångest för det?

Det är ju själva f-n att om man vill ha ångest går det hur lätt som helst att generera det. Eller så får man helt enkelt ta livet som det kommer; och varje dag med för den delen.

Inga kommentarer: