torsdag 8 oktober 2009

Svininfluensan

Nu ska jag blogga igen, jag har bara njutit av en liten paus, lite bloggfritt. Men det är mer njutning att, har saknat detta.

Svininfluensan ja. Det är ju så inne så det får väl jag också skriva om. Eller är det så inne? På väg ut? Rent av ute? Eller är det blott en paus? Kommer det att komma det som komma skall? Ska jag vaccinera mig eller inte? Ska barnen vaccinera sig eller inte? Om jag inte ska vaccinera mig ska jag då låta dem göra det? Hur utprovat är vaccinet? Blir man sjukare av vaccinet än av själva influensan? Handlar vaccination om solidaritet? Kommer influensan att slå till; denna måttliga pandemi som alltså inte är jättestor men heller inte liten? Kan jag lita på att det är politiskt korrekt att ändra kurs i detta enorma projekt, om det är så att kursen behöver ändras? Vi avvärjer ett hot. Ett verkligt eller ett avmattande? Jag vet inte och det råder då rakt inte konsensus, konsensus som vi annars är så bra på i Sverige.

Hur var det med Harrisburg? Hände det eller inte?

En riktigt god fredag önskar jag dig imorgon! Det ska min bli.
Kram

Inga kommentarer: