söndag 27 december 2009

Mera jul med moster G

Vad är det som gör jul till jul?
Visst vet jag när datumen kommer att det är dags.
Det är maten. För mig måste bara leverpastejen med svamp, konjak och grädde finnas på bordet annars är det inte jul.
Helst ska det vara en riktig gran med levande ljus. Men plastgran kanske är mer miljövänligt? Var går gränsen, hur många gånger kan man fälla träd för miljökostnaden plastgran? Det skulle jag vilja veta.
Så är det sällskapet och jag kan bara konstatera att med "moster G" blir det helt enkelt mer jul. Jag har en faster och ingen moster men för några år sedan kom vi överens om att det på nåt sätt låter mysigare med moster så det fick det bli.
I år blev det inget pusslande vilket annars tillhör min jul. (Hemtenta istället.)
Långa promenader är en också viktigt och en riktigt go sådan blev det i förmiddags i gott sällskap.

God fortsättning!
Sofie

Inga kommentarer: