torsdag 14 januari 2010

Blogga, blogga, blogga

Det här med ledighet bidrar inte till min produktivitet. Veckan har varit ganska lugn med återhämtning och det har sannerligen känts lyxigt att sitta i fåtöljen med en skönlitterär bok och har till nöds svängt runt med dammsugaren idag. Sällan blir jag trodd att jag är den slöaste av slöa, den som kan dega bort en hel dag, inte göra ett vettigt handtag och skippa maten och knipa en knäckemacka. Det blir lite väl av och på, det tycker jag också! ;-)

I helgen ska jag jobba och på måndag börjar nya kursen. Är det då jag kommer hinna med allt? Till och med blogga? Så blir det nog. Brukar vara så.

Och snart är det vår, jag bara känner att det måste få bli vår snart. Mina rabattter vill spira, pojkarna pratar lyriskt om shorts och det är trivsamt när det droppar regnvatten i den lilla hinken nedanför trapptaket (istället för att hinken är fylld av en stenhård isklump).

Inga kommentarer: