torsdag 1 april 2010

Glad påsk

är egentligen för tidigt att säga. Borde anstå till på lördag. Men å andra sidan tror jag inte på lidandet för min egen del och alltså hoppas jag redan idag att du ska få en riktigt go påsk, vilsam och njutbar. Sedan är det kanske så att någon viss någon led för mänskligheten för några tusen år sedan men borde det inte vara preskriberat snart? Hur länge ska man få belöning eller hyllas egentligen?

För min del inleddes påskhelgen igår med vildsvinsgryta och ikväll står lax på menyn. Imorse kunde jag visserligen inte sova länge men slappade runt ett tag och gjorde så få handtag som möjligt. Sen lekte killarna och jag pjet på väg till och från stan. Efter lunch sov jag middag och låg och drog mig en timme. På det en skön promenad med vovvarna. Nu ska jag läsa lite i min mentaliseringsbok, därefter vidtar umgänge och matlagning. Känns rätt bra med andra ord!

Ät många ägg!
Kram
Sofie

Inga kommentarer: