fredag 17 september 2010

En riktigt bra fredag

Vissa dar blir bara bra. Idag är det en sån dag. Den började med att ljuset kikade in genom mitt sovrumsfönster och det kändes som sommar ute. Nu är det visserligen höststorm men jag har fönstret öppet fortfarande på nätterna och då är det i alla fall inte vinter.

Efter middagen tog jag och pojkarna och Jensen en go promenad och körde pjet. Det var en och annan cyklist som fick bromsa på Hardebergaspåret men det är väl bara bra tycker jag för det är inte bara en cykelbana. Så det så.

Dusch och vindruvor och ena sonen tittade på debatten och andra sonen på trädgårdsfredag och jag servade mest. Men så servar vi varandra härhemma och det är så roligt när vi jobbar tillsammans.

Nu är det dags för Elias sociologiska rapport från 1965 och den verkar vara riktigt bra.

En riktigt fin helg hoppas jag vi får, kram Sofie

PS. Nu är det ett och ett halvt dygn till kamning och skoputs och röstning. Jag får inte glömma näsdukarna, jag blir så rörd över att vi har rösträtt. Visst är det sentimentalt på gränsen till patetiskt, jadå.

Inga kommentarer: