tisdag 14 december 2010

Äggrapport

Jag kokade ägget och det såg fint ut. Lite bubbligt kanske. Färgen var som den brukar, både gula och vita. Smaken var det heller inget fel på. Men det var ganska segt. Jensen tyckte däremot mycket om det! Vidare tänker jag att i kristider hade det gått alldeles utmärkt att äta ett lite segare ägg. Det var ingalunda oätligt. Så nu är det dags för nästa steg i raketen (!).

Förresten är det väldigt kallt ute och jag behöver knappast en frys till mina experiment. Bara att gå ut är ett experiment. Fryst Sofie är inget vidare. Som tur var är det gott och skönt inne och juligt med gran och änglar i krukorna: en lite ljuvare, kanske mer traditionell, och en gloapa som är riktigt söt men sannolikt opålitlig. Jag kan riktigt höra det lömska skrattet. Men gloapa sitter där den sitter, fast i blomkrukan och det känns tryggt.

Nu spurtar vi sista veckan före julledigheten!

Inga kommentarer: