onsdag 8 december 2010

Tjatsex

Här sitter jag och skriver om sex, igen, tjat, tjat.

Igår såg jag Våra vänners liv. Det är inte tjatigt utan välgjort, roligt, intressant, känns genuint tänkt. Vid ett tillfälle står Mats i badrummet och rufsar till håret och sexar till sig och går in till sin kvinna och ska förföra henne. Det går ganska bra till dess hon berättar att hon fått ny lön och han inte pallar (för) att hon har så hög lön... Det intressanta här är hur han försöker göra för att få till vardagssexet, avbryta hennes bokläsning, säga saker som får henne att gå igång - och väcka åtrå mitt i livet.

När förälskelsen lagt sig, när man åter behöver sömn igen, kroppen inte längre går igång på minsta tanke på den andra - hur håller man sexet vid liv? För det är sexet som särskiljer parrelationen från alla andra relationer, tycker jag, och hur behåller man den unika prägel för just kärleksrelationen? En gång i veckan verkar vara "lämpligt" enligt många. En del säger till och med att man ska ha sex på schema, en gång i veckan för att inte lågan ska få andningssvårigheter och kanske slockna. Minst, gärna mer. Eller: Fantasier? Leksaker? Inspirationshelg på tumanhand på ett romantiskt hotell? Tjat? (Otrohet verkar vara en vanlig lösning men den tror jag inte på eftersom det då handlar om något annat än att ta hand om kärleksrelationen.)

Vad tycker du? Hur gör du? Hur vill du ha det?

Om det är så att just du inte har några problem med ovanstående = grattis! Eller: har du frågat din partner?:-)

Inga kommentarer: