fredag 6 maj 2011

Godmorgon i hagen

En strålande dag, mer rätt att ha shorts idag än när det haglade häromdagen (satan vad kallt om knäna som blev alldeles röda...) och nu ska jag ägna mig åt hemarbete, motion och hund- och kaninpyssel för att senare gå in i konferensmode, PS11.

Tillsammans lever vi i den hage som några kallar guds och andra för andra saker. Vi har en bestämd, eller möjligen mer ödesmättat uttryckt utmätt, tid tillsammans. Vår tid i hagen hur vi än definierar våra liv behöver vi leva tillsammans för att inte vara ensamma vilket är det värsta för många av oss. Vi kommer att ha åsikter och värderingar som står långt ifrån varandra och ändå kommer vi att behöva skava tillsammans. Vi kommer att älska och hata och förgöra och möjliggöra och finnas och till slut inte finnas. Och när vi inte längre finns är det slut. Fram till dess vill jag se dig i ögonen när vi pratar och lyssna aktivt på dig. Vara närvarande i mitt möte med dig. Av respekt för dig och för mig. Vi behöver inte älska men vi behöver vara tillsammans. I hagen.

En riktigt vacker helg till er alla runt om i landet och på klotet!
Sofie

Inga kommentarer: