lördag 16 juli 2011

Halvt halv, halv

Idag har halva juli gått. Jag är sedan tidigare halv psykolog. Också halva detta sommarlov har gått. Alltså har jag halva detta sommarlov kvar och det känns mycket eftersom det är evigheter sedan terminen slutade. Detta mitt tredje sommarlov och halva tiden mängd sommarlov kvar.

När jag nu har skrivit halv så här många gånger börjar jag undra vad halv är för ord, det ser ju inte klokt ut men det är ett riktigt ord. Alla ord är förvisso riktiga, kanske mindre vanliga en del bara om man till nöds skulle hitta på egna, a la Pippi. Nya ord är roligt och kan vara bra och ligga fint i munnen. Hellre det än bara svordomar eller svengelska. Det är visst det ord det också som behövs, men kanske inte hela tiden...

Fortsatt glad sommar! Jag undrar om det inte är badväder idag :-)

Inga kommentarer: