måndag 25 juli 2011

Säg ja!

I torsdags började jag skriva på ett blogginlägg men var tvungen att bryta. Stödord som jag har kvar är: våga säga nej? våga säga ja! och: vi kuvar genom att göra gott. För stunden kan jag inte minnas vad jag tänkte då men jag ser att de orden passar bra efter de förfärliga händelserna i Norge. Ja, säg ja till det positiva, våga göra gott!

Att helgen också var Family Weekend med CISV känns särskilt bra med tanke på Norge. Fyra tillresta barn besökte oss under två dygn och vi fick bjuda på lite av det svenska, och svenskt sommarregn också jajamän :-), och utbyta kulturella erfarenheter, lära känna varandra som kom från olika delar i världen, prova sill och filmjölk, köttbullar och lördagsgodis; prata om hur det är här och hur det är där, där och här. Building global friendship med CISV.

Inga kommentarer: