torsdag 22 december 2011

Tå-bakelse, nån?

Tredje och avslutande kommentaren om mitt somatiska status: tånagel av - check. Sanna mina ord är det nog nu med nytt och fräscht denna vecka. Och vuxenpoäng. För dit får veckans upplevelser nog räknas. Nu har jag fått nog av medelålder, nu struntar jag i det. Just go girl!

Jag undrar också om det är vuxenpoäng på napoleonbakelser, eller t o m tantpoäng? Mer viktigt ändå: hur äter man napoleonbakelser snyggt? Med bara sked. Har nån nånsin sett det? Inte bara hört om det.

Napoleonbakelse kallas i Nederländerna för t(omp)oe(s) och därifrån kan ett nytt svenskt namn på bakelsen myntas - tåbakelse. Sådärja, då var det klart.

God lillejuleafton imorgon!
Sofie

1 kommentar:

uje sa...

God lillejulafton till dig också. Alltid lika underhållande att läsa dina små betraktelser (även om det kanske inte alltid är saker att skratta åt som du skriver). Saknar våra små träffar. Det hade varit kul om vi lyckades hitta tid till umgänge under senvintern/våren. Tur att maken varit därstädes och visat sig lite i alla fall. Kram och jag delar även ut en önskan om en god jul till dig, pojkarna och grannen :)