tisdag 26 juni 2012

You've got that something!

Det är sommar. Vare sig vädret vill det eller inte. Våga trotsa vädret, badring fram. Det är inte vädret som bestämmer. Det är sommar.

Lyssnar på diverse sommardängor: nämnda Daniel Lemma får stå för några och Robyn så klart: för att vi är så lika? Nje, för att hon sjunger så bra och är så tuff och det gungar så gott. You've got that something sjöng hon när hon var 16-17, vissa har det helt enkelt. Precis som hon sjunger i sången. Vissa har DET och når fram och då är det ohjälpligt. En hel skog med furor faller.

Jag har solskyddsfaktor i ansiktet, har sovrumsfönstret öppet, det regnar, det är småkallt, jag äter glass, barnen flänger jorden runt, jag jobbar, jag har bara ben, jag grillar, jag tillbringar tid i trädgården. Listan kan göras lång. För det ÄR sommar!

Sommarkram
Sofie

Inga kommentarer: