fredag 13 juli 2012

Vad hände med Anna?

Nyfiken på Anna. Jag undrade häromdagen hur det gått för henne. Vad gjorde att hon bara gick ifrån David och barnet den gången.

Nu har du haft betänketid, ta mig i handen så ser vi vad som händer. Kom igen, jag väntar.

Ta reda på hur det stod till med Anna, hur det är med henne. Kanske är mannen med den fåniga mössan hennes pappa. Kanske hade hon letat redan på honom redan före resan. Kanske var hon psykotisk. Kanske gick hon för att se vad som skulle hända. Kanske blev hon förälskad.

Vem var Anna? Kände hon David? Kände David Anna? Var Anna Samuels mamma? Lämnade hon sitt barn? Vad hände med Anna?

Jag far till Algarve, jag far nu. För att ta reda på allt. Går det?

Och Samuel, han måste vara ungefär 14 år nu. Samuel den lilla knubbiga, gulliga ungen. Undrar var han bor?

Ta mig i handen så ser vi vad som händer, nu kör vi så det ryker, och ryker det inte så kör vi ändå för det är bara så.

Inga kommentarer: