tisdag 11 september 2012

Dags att kamma mig - 39 veckors go, go, go!

Ständigt dessa somatiseringar. Ett års elände. Nog för att det verkar finnas biologiska korrelat: jag har en tand mindre, hälsenan var svullen och baksidan av låret en riktig lårkaka. Och bettskena nummer två sönderbiten (kunde man möjligen utvinna energi ur min bitkraft?) Och den senaste veckans temperaturförhöjning har varit säkerställd om än fluktuerande. Men nu börjar jag bli trött på att vara sjuk. Nu vill jag känna mig frisk. Dags att kamma mig och komma in i matchen. Jag insåg häromdagen att det nu är 39 veckors full aktivitet, sen är det sommarlov igen. Då vill jag börja jobba och snart sluta vara student. Hur kul det än är att lära är positionen student något jag är riktigt nöjd med nu, i meningen heltidsstudent och att det strax räcker. Dags att kamma mig och skaffa ett jobb. Om jag sover lite nu för att bli rask och kry kan jag sen kavla upp ärmarna.

Ha en riktigt god och glad dag!
Kram
Sofie

2 kommentarer:

uje sa...

Långt som en graviditet ungefär ;-)

Hoppas du känner dig frisk och kry snart. Kram

Fru Blogger sa...

Haha, ja det har du rätt i! Det har jag inte tänkt på. Jag - en psykologbebis:-)
Kramen!