tisdag 1 januari 2013

Godmorgon 2013!

Godmorgon världen, godmorgon kära läsare! För ni är några stycken regelbundna från Sverige och andra delar av världen. Emellanåt roar jag mig med att räkna och för det mesta ligger antalet per dag mellan 20 och 40 unika läsare från många håll. Tack för att du läser min blogg, du är unik!

Ett gammalt år tog slut igår. Minnena därifrån tar inte slut. Vissa saker hör mer hemma i glömmeburken medan andra sannerligen är fina och kära.

För ett år sedan avslutade jag min tid på Orup som psykologkandidat. Efter det visste jag att det nog ska kunna bli någon slags psykolog av mig.

För ett år sedan hade jag nydragen tand och nydragen tånagel. Förra året kämpade jag mig igenom sviterna av tanddragningen och nu gör det bara ont då och då. Har nog vant mig. Förra året skadade jag hälsenorna men är mer rädd om dem nu.

Förra året påbörjade jag nästsista året på utbildningen och tänk vad fort det går för i år börjar sista året. Det är några kurser kvar och en uppsats och ett år med psykodynamisk terapi. Förhoppningsvis en sommar som psykologassistent. Jobbar på det.

På familjefronten frodas Bolt i trädgården, han är bara för snygg i sin vinterkostym och väldigt rar också. Jensen är lika pigg som vanligt och om ett par månader fyller han 15 år. Det är 99 år om man räknar om det. Äldste sonen fortsätter vara tonåring medan den yngsta blir det. Det blir spännande att följa deras sportande, det har sannerligen hänt mycket i år.

Om jag har några nyårslöften? Brukar försöka undvika det.

Men jag har tänkt att jag ska hålla fanan högt och träna tre gånger i veckan. Och ila fram och tillbaka på Harderbergaspåret och upp och ner för Tornavägen. (Må senorna hålla sig.) Äta mycket broccoli. Vara snäll, bestämd, glad, öppen, kreativ och envis. Det räcker för ett år.

Jag hoppas du får ett fint 2013, det ska jag försöka ha. Tillsammans gör vi 2013 till ett år med kära minnen och minsta möjliga till glömmeburken.

Kram!
Sofie

Inga kommentarer: