måndag 4 mars 2013

Post-tenta-koma?

Det blev lite tomt efter tentan imorse. När jag kom ut klockan 11 var det så härligt vårväder och jag blev alldeles sprittande yr. Lite koma/psykos men efter lunch, kaffe och lite gaggande och en rask och frisk och skön långpromenad så är jämvikten där, balans igen.

Och - håll i dig nu (du läsare som vet hur jag tycker om att tenta): jag tycker att vi borde ha salstentamina på de flesta kurserna på programmet. Det verkar som att jag pluggar på ett annat sätt inför tentorna varför jag tror att det vore bättre för lärandet med just salstentor. Jo, hemtentor är väldigt bra också, om de är bra. Fast det gäller ju för salstentor också. Seminarier är också bra, om de är bra förstås!

Sen är det dock så skönt att det inte är så många fler salstentor kvar, bara en faktiskt!:-)

Ha en riktigt fin vårkväll!
Sofie

Inga kommentarer: