måndag 28 maj 2007

För några veckor sedan på besök i videofilmsuthyrningsaffären såg vi att nu var det slut med att kunna hyra vhs. Och att titta på film på datorn går ju bra om man är ensam men för flera personer blir det för småttigt.

Men igår fick jag en dvd! Som jag ska koppla via min vhs då det inte finns någon kontakt på tv:n för just en dvd. Min kära tv som är 25 år gammal. Den hänger med!

Jag kan inte bli beskylld för att vara tekniknörd. Inte för att jag är motståndare till teknik, snarare tvärtom: det är praktiskt med microvågsugnen - den kokar så god broccoli. Jag skär broccolin i buketter och lägger i en skål och kokar i två och en halv minut. Eller dammsugaren, att inte behöva sopa! För att inte tala om tvättmaskinen...

Och jag är glad för min mobiltelefon. Även om jag "bara" ringer och skickar sms med den.

Inga kommentarer: