tisdag 29 maj 2007

Sannolikt ser man mer av det man vill se. Imorse när jag var ute på min före-frukost-fettförbränningspromenad var det många som cyklade eller gick till jobbet. Några joggade, och klockar man några är det helt otroligt hur snabbt de springer! Det finns kondis out there!

Mest såg jag dem som går. Går med bestämda steg, fast blick och ett svung i armarna som betyder att här ska motioneras och förbrännas. Och det är häftigt hur skönt det är att gå så. När jag väl fått upp farten efter de första hundra meter med stapplande stegen kan jag gå hur långt som helst. Kroppen blir som en maskin och det är skönt, även om det kanske låter konstigt.

Innan jag började promenera såg jag aldrig någon bära sig åt så. Eller såg jag inte bara för att jag inte ville bli påmind om att jag också borde spänsta lite mer?!

Inga kommentarer: