måndag 13 augusti 2007

Tillbaka i selen igen. Skönt!
Det var härligt att se kontorsklädda människor cykla in mot Lund i morse. Det var nästan lite rörigt i min rondell! Jag skriver min rondell för jag bor så nära den att den är min. Och vad snälla bilisterna är i min rondell. De stannar och vinkar glatt. Och jag har funderat på vad som är korrekt "tack-för-att-du-släppte-förbi/över-mig"-beteende? En liten lätt nickning? En noblare böjning på nacken? Ett leende (som känns som att gummimasken skriker och inte alls är snyggt nåt)? En vinkning med lilla handen och då finns ett antal alternativ: käckt ria-wägnerskt, lite kungligt, halvnassigt uppsträckt? En ryckning med nacken, ungdomligt bakåt? Bugning? Nigning? Svänga med handväskan? Vifta med foten??
Ja, så här är det i min rondell. Hur har du det i din?

Inga kommentarer: