onsdag 15 augusti 2007

Vad händer om du ställer klockan på fem minuter före din vanliga tid, till väckningen imorgon?

Jag ska prova att göra det imorgon, jag återkommer.

Kan det vara så att fem minuter inte är så mycket och ändå så mycket? Att det är de små redskapen som är de effektiva? Om jag finjusterar istället för att tro att jag ska göra revolutionärt stora ändringar kanske jag mäktar med det och det verkligen blir av och verkar?

Jag vet att jag gärna tar stora spadtag. Men jag kanske aldrig behöver ta stora spadtag om jag finjusterar hela tiden. Och minimerar det jag gör med en viss sak. Det kanske är den där lilla mackan som stjälper hela lasset?!

Det låter förstås bra att tänka stora tankar. Men det kan bli övermäktigt. Många små bra tankar istället för en vidbränd stor?

Inga kommentarer: