måndag 15 oktober 2007

Överraskningar

Jag gillar överraskningar. Positiv flexibiliet skulle man kunna kalla det. Jag tycker att det är spännande att möta en människa och se vad som finns inuti. Ibland är det lätt att tänka, jaha, så där är det, och nu vet jag, och snabbsorteringen ger vid handen att... Och så inser jag plötsligt att jag hade fel! Underbart!

Men än är det ingen som har överraskningsfriat på Köpenhamns rådhustrappa eller köpt nagellack i en färg som matchar min röda MG. (Jo, dessa saker är tagna ur verklighetens fantastiska historia!) Det är inte bara härliga överraskningar utan grymt romantiskt också. Och jag erkänner att jag är obotligt romantisk.

Ibland när jag börjar blogga vet jag inte riktigt vart jag är på väg och ibland blir jag förvånad över vart jag tar vägen. Kul att kunna överraska sig själv... :-)

Inga kommentarer: