söndag 14 oktober 2007

Hälsan tiger still?!

Vilket härligt gäng det är på stå upp-kursen i Helsingborg! En del människor känns det som man känt länge efter bara en stund och man vågar en massa tillsammans. Visst är det spännande att köra själv men det är minst lika roligt att se och höra och skratta med de andra och komma med olika idéer och prova tankar och möjliga lösningar. Grupparbete är roligt!

För min del har det varit en tyst dag dock, jag har så ont i halsen att prata är ett andrahandsalternativ. Jag har plötsligt mörk röst! Nej, det är skönare att skriva lappar.

Jag har tänkt på Lena Endres sommarprogram idag, hon hade varit tyst i fyra månader för att inte skada stämbanden. En sak som är intressant är att andra kan få för sig att prata högre och långsammare när jag inte kan prata!?! Och vad måste jag skriva egentligen? Och fattar jag på ett annat sätt? För att inte tala om den tysta frustrationen som kan bytas till vila.

Vila, det ska jag göra strax!

Inga kommentarer: