tisdag 13 november 2007

Litta tjaarlek

Idag hämtade jag min cykel hos killen på Mårtensgatan. Han är alltid så glad och hjälpsam. Förutom att fixa det som vi bestämde igår hade han också smörjt bort gnissel och rost. Den är så fin min gamla hoj, som borde vara i häraden av femtio år. Ja, den ser verkligen så gammal ut! Men den känner som en fräsch ungmö idag.

Fräsch kände jag mig också efter träningen på Gerdahallen idag. Den fuktiga luften hade ännu inte tagit sitt grepp om Lund och det var friskt och strålande soligt att strosa nerför backen.

På Gerdahallen har de denna vecka blodgivarkampanj. Det verkar alltid som att det finns för lite blod. Fanns det inte förr blodgivarbussar? Som man kan ställa på gator och torg, som kan köra till olika företag, som kan köra till skolor och deras personal som har svårt att komma ifrån dagtid, Lundagård, Kårhuset på teknis osv. Jag känner mig väldigt god efter att jag lämnat blod och bär helst tröja med kort eller ingen ärm för att alla ska kunna se det enorma bandaget runt armvecket - här ser du en hjälte ;-)

Inga kommentarer: