söndag 9 november 2008

Urpremiär och smörgåstårta

Idag var jag simmorsa för allra första gången, på tävling. Nog för att jag suttit på bänken när yngste sonen simhoppade i två terminer och nu denna termin när äldste sonen simmar, fram och tillbaka, fram och tillbaka... Idag var det tävling och ättelägget deltog i frisim och ryggsim, och inte för att jag på något sätt är stolt kan jag meddela att han kom två i sitt heat i frisimmet och fick brons i ryggsimmet. Han längtar redan till nästa tävling! Nervositet, prestation, utmaning, resultat. Nej, jag är ingen tävlingsmorsa men väl uppmuntrare av att ha roligt. Och han verkar ha så kul! Grattis!

Smörgåstårtan åt vi före tävlingen. För att fira yngstens skolarbete. Han har arbetat sig igenom en skrivbok och kämpat och svurit och rivit och kämpat lite till. Belöningar är bra och han fick vad han önskade sig, nämligen en Mormors smörgåstårta med ost och skinka. Så festligt!

Goa veckan till oss alla!
Sofie

Inga kommentarer: