söndag 15 november 2009

Färre listor

Nu ska ni höra: jag har raderat ett antal listor ur mitt liv. Det funkar fint. Ändå. Konstigt men sant. Sofie-list-kvinnan-number-one. Det blir mer go-with-the-flow utan listor och det bestämde jag mig för ett par år sedan för. Mer go-with-the-flow - mindre kontroll. Och vad är listor om inte just kontroll.. Det känns ovant och lite läskigt, som att cykla utan hjälm typ. Men jag tröstar mig med att om jag glömmer en sak utan lista var det nog inget viktigt. Kanske får ni påminna mig ibland men det kan vara kul som omväxling, tycker jag i alla fall. En sak som slår mig är om jag skulle våga gå ifrån min papperskalender? Ha kalendern i telefonen? Herregud vad ungdomligt och modernt, nästan som att ha hoodietröja=wannabeyoungertröja. Nej, också 2010 blir det papperskalender. Ska springa till bokhandeln och köpa mig en.

Inga kommentarer: