torsdag 4 november 2010

Sex som fritidsintresse

Det här inlägget har två riktningar: karriärfråga och hobbyfråga.

Jag har som bekant en bakgrund inom RFSU som sexualupplysare. Och de ränderna hoppas jag aldrig går ur! Nu har jag funderat på om jag skulle jobba med sex även som psykolog. Kanske på sexologisk mottagning. Men jag vet inte, det finns så många som är intresserad av det - och vill jag hålla på med sex hela dagarna? Nej, har jag kommit fram till. Men jag tänker att jag kan jobba med sex, i smyg, inom den verksamhet som jag kommer att jobba inom. Kanske inom somatiken? Att vara en som vågar och kan prata om sex lite i förbifarten?! Kanske fortsätter jag länge att blogga om sex?! Mmm, jag får ha sex som fritidsintresse!

Sex som fritidsintresse av mer praktisk natur då, som hobby? Kan man säga att man har sex som sin hobby, "ja, alltså jag spelar golf gillar matlagning gå på bio och så sex då"? Tänk om det är så att sexlivet är regelbundet och tar en viss tid i anspråk i minuter och timmar räknat av ens fritid? Då måste det väl också vara en av hobbyerna?! Mmm, sex som hobby!

Hur låter detta? Bra?!

Inga kommentarer: