fredag 11 februari 2011

Vin och praliner - och så bal

Imorgon är det dags för bal. Igen. Det var ett tag sen. Jag hade till och med sålt klänningarna. (Så hbtqiass-korrekt till och med, en av dem till en man; jag hoppas han blev så fin i den röda glansiga.) Så vad göra: klä sig enligt klädkod förstås! För det ska man väl göra på Lundapsykologernas första bal nånsin. Jag undrar hur det kommer att bli. Maten vet jag nåt om, det smakar likadant alltihop, och vinet kommer det förstås att vara för litet av och sen dessertvinet, sött och eländigt. Musikerna kommer att vara tondöva och ändå, vem kan dansa nu för tiden? Inte för att det var bättre förr. Möjligen ju förr dess bättre.

Dagen imorgon kommer inte att ägnas att dammsugning eller våttorkning av trapphuset. Möjligen en liten osvettig diskning. Nej, på sin höjd ligga på soffan och dricka vin och äta praliner.
Sen blir det musik på stereon, lite smink i badrummet och så lite bubbel på det.

Middag, dans (nej tack, för jag dansar inte) och sen baren, går det att få en sling-tonic?

Så blir klockan alltför snart 12, eller 24, och då letar vi efter glasskor och rockar och käppar. På vägen ut: "Ska du med hem och kolla mina progressiva glasögon?" Tror inte det funkar i studentsammanhang. Kanske snarare "ska du med hem och leka med lego"?!?

God helg! För vad är väl en bal på borgen!?! Alldeles, alldeles... :-)

Inga kommentarer: