fredag 3 augusti 2012

Dagen D som i glad och lång son

Japp, uppställning visade att äldste sonen växt om mig på nio dagar..!

Vi har mätt bakom arbetsrumsdörren en tid nu. Förra veckan kollade vi och jag var något längre.

Mötte en glad son på badmintonlägret idag! Han såg nöjd ut och hade haft en toppenvecka. Igår hade han förvisso fått skavsår men sa att men vadå jag spelade ändå. Badminton och smärta, inga problem. Han verkade närmast tycka att min fråga var omotiverad.

Och så kollade vi då, i strumplästen och jo, två vittnen hävdade att han är något längre än jag. Tänk, den lille skrutten, ja det var andra tider. Så konstigt och ändå fint, min vackra långa son! (Jaja, jag är inte så lång så det kanske inte är svårt att vara längre än jag men ändå, när barnen länger sig.)

PS. Till råga på allt vann han en dansk badmintonspelares tröja i en utlottning. Som han sa: jag som aldrig brukar vinna på lotteri.

Inga kommentarer: