onsdag 3 oktober 2007

Tänka fel

"Vad du än tänker tänk tvärtom" heter en bok av Paul Arden. Han skriver att man ska fatta felaktiga beslut. Tänka baklänges.

Vad skönt att få det svart på vitt. Alla de gånger jag har fattat knasiga beslut har varit rätt. Jag har anat det men det är en härlig aha-känsla att läsa det.

Jag är en intuitiv och spontan människa och ibland känns det jobbigt. Men det visar sig ofta att om jag låter magen bestämma så blir det bra! Viss integration av intellektuella lager är inte fel men magen har rätt, så rätt. Ibland försöker jag vara sträng mot magen och visa att den har fel. Det brukar jag ångra.

Sen betyder ju inte detta resonemang att det känns smärtfritt, utan nervositet, utan panik, utan någon som helst ansträngning. Men om något känns bra i magen klarar man av stress och rädslor och överväganden.

Go for it! Go with the flow!

Inga kommentarer: